Leveringsvoorwaarden
Laatst bijgewerkt op 23/10/2024
Algemene informatie over de webshop
De producten in de webshop worden verkocht door Smart Food NL B.V. (Foodello.be), KVK-nummer 84649720, Singel 126, 1015 AE Amsterdam, Nederland. Wij behouden ons het recht voor de prijzen en leveringskosten binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te wijzigen voor een geldige reden, onder de voorwaarde dat u de overeenkomst kunt beëindigen indien u het niet eens bent met deze prijswijzigingen. Door deze leveringsvoorwaarden te aanvaarden, erkent de klant kennis genomen te hebben van de leveringsvoorwaarden.
Producten en productprijzen
Productprijzen worden weergegeven in samenhang met de productdetails. Onze productprijzen zijn inclusief btw. De btw-specificatie wordt weergegeven in het winkelwagentje en de orderbevestiging.
Bestellen
Producten worden altijd besteld via de webwinkel op www.foodello.be. U kunt producten toevoegen aan de winkelwagen, door eerst de gewenste hoeveelheid van het product aan te geven met de pijlen of door de gewenste hoeveelheid in het veld in te vullen en vervolgens op het winkelwagenpictogram onder het product te drukken. Om de inhoud van de winkelwagen te bekijken, klikt u op het winkelwagenpictogram in de rechterbovenhoek van de pagina. Vergeet niet om de inhoud van uw winkelwagen te controleren voordat u doorgaat naar de betalingsfase. Alle bestellingen worden per e-mail bevestigd, met vermelding van de prijs, leveringskosten en bestelde producten. De overeenkomst komt tot stand zodra wij de bestelling schriftelijk hebben bevestigd.
Minimum bestelwaarde
De waarde van de bij de bestelling inbegrepen producten moet minimaal €25,- zijn. Helaas kunnen wij vanwege magazijn- en transportkosten geen bestellingen verzenden onder de waarde van €25,-.
Levertijden
We streven ernaar om alle bestellingen op werkdagen binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling te verzenden. Als de verzending van de bestelling om de een of andere reden vertraging oploopt, nemen we zo snel mogelijk contact met de klant op. We doen echter altijd ons best om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Levering duurt meestal ongeveer 1-3 werkdagen, afhankelijk van uw locatie.
Leveringswijzen en kosten
Wij bezorgen de producten thuis op adressen in Belgium of op het door uw gekozen afhaalpunt. Bij het afrekenen kunt u eenvoudig de bezorgmethode en het afhaalpunt kiezen.
Bezorgkosten
Leveringswijze | Prijs (per 20 kg) | Gratis bezorglimiet |
---|---|---|
bpost Thuisbezorging | €2,90 | Gratis voor bestellingen vanaf €39,- |
bpost Afhaalpunt bezorging |
€2,90 | Gratis voor bestellingen vanaf €39,- |
DPD Thuisbezorging | €3,50 | Gratis voor bestellingen vanaf €49,- |
Pallet levering (B2B bezorging) | €29,90 per 500kg | Niet van toepassin |
Thuisbezorging
Bestellingen boven de €39,- worden gratis verzonden. We proberen alle bestellingen geplaatst voor 21:00 uur de volgende dag te bezorgen.
Bij thuislevering wordt er één keer geprobeerd de bestelling op het thuisadres te bezorgen. Bij afwezigheid proberen we de bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is, wordt de bestelling afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de vervoerder naar keuze. Pakketten worden een week bij het afhaalpunt bewaard en daarna weer naar ons teruggestuurd. Houd er rekening mee dat het niet ophalen van een bestelling niet wordt beschouwd als het inroepen van het herroepingsrecht. Meer informatie over het herroepingsrecht is beschikbaar in de secties "Wijzigen en annuleren van bestelling" en "Herroepingsrecht" hieronder.
Pallet levering (Business to Business bezorging)
Deze bezorgmethode is alleen beschikbaar voor geregistereerde zakelijke klanten. Met deze verzendmethode bestel je gemakkelijk grote zendingen die tot aan de voordeur van jouw bedrijf worden geleverd. Houd hierbij rekening met een levertijd van 2-4 werkdagen. De producten worden verpakt op de manier die het beste bij jouw order past. Op basis van gewicht en volume kan dit een parcel, of een (halve) pallet zijn.
Bestelling volgen en ophalen
Nadat u de orderbevestiging en trackingcode per e-mail heeft ontvangen, kunt u het pakket volgen met de trackingservice van de gekozen vervoerder. De vervoerder verstuurt een elektronische (sms/ e-mail) of schriftelijke melding met daarin de status van de bestelling. Er wordt een melding gestuurd wanneer het pakket is thuisbezorgd is, of klaarligt bij het afhaalpunt. Foodello heeft geen invloed op de aankomst van afhaalmeldingen, maar indien nodig kunt u de trackingcode van het pakket opnieuw opvragen bij onze klantenservice. Houd er rekening mee dat u de trackingcode ook kunt vinden in de e-mail met de orderbevestiging. De klant kan de zending ook zonder de ontvangen afhaalmelding ophalen bij het afhaalpunt door zijn of haar identiteit te verifiëren en de trackingcode te tonen.
Betaalmethoden
Bestellingen uit onze webwinkel worden betaald via de Klarna Checkout-service. Klarna Checkout maakt eenvoudig, flexibel en veilig online winkelen mogelijk. Door uw contactgegevens in te voeren, kunt u gemakkelijk worden geïdentificeerd door de service en kunt u de betaalmethode kiezen die het beste bij u past.
De beschikbare betaalmethoden zijn per factuur, betaling in termijnen, internetbankieren en creditcard - ze zijn allemaal even veilig. Door de Klarna Checkout-service te gebruiken, accepteert u de algemene voorwaarden van Klarna Bank AB (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm), die u bij het afrekenen kunt vinden. Als u betalingsgerelateerde vragen hebt, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice van Klarna. U kunt de contactgegevens van de klantenservice, de My Klarna-service en andere nuttige diensten vinden op https://www.klarna.com/nl/klan....
Wijzigen en annuleren van uw bestelling
Als u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan contact op met klantenservice@foodello.be of stuur ons een bericht via het chatvenster dat u hier vindt. Houd er rekening mee dat we op werkdagen ernaar streven alle bestellingen binnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling te verzenden en dat de bestelling niet kan worden gewijzigd of geannuleerd nadat deze is verzonden (met uitzondering van het herroepingsrecht van de consument hieronder).
Herroepingsrecht
Dit gedeelte over het herroepingsrecht is alleen van toepassing op bestellingen door consumenten.
U heeft het recht de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling zonder opgave van redenen geheel of gedeeltelijk te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen vanaf de dag waarop u, of een door u geautoriseerde derde, de bestelling heeft ontvangen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons per e-mail, via de chatfunctie of door ons te bellen op de hoogte stellen van uw beslissing om de bestelling geheel of gedeeltelijk te herroepen, waarna wij de ontvangst van uw verklaring zonder onnodige vertraging bevestigen. Onze contactgegevens zijn te vinden op de volgende pagina: https://www.foodello.be/page/3.... U kunt ook gebruik maken van het herroepingsformulier zoals opgenomen in Bijlage 1 van deze leveringsvoorwaarden. Het herroepingsrecht is van toepassing op producten en alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
U moet de goederen onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen na het indienen van de kennisgeving van herroeping naar ons terugsturen. Als u de bestelling volledig herroept, zullen wij alle betalingen die u voor de betreffende bestelling hebt gedaan, inclusief bezorgkosten, terugbetalen. De terugbetaling van bezorgkosten vereist dat u de goederen naar ons terugstuurt via dezelfde bezorgmethode als gebruikt in de oorspronkelijke bestelling, of een andere bezorgmethode die is overeengekomen met onze klantenservice. Als u slechts een deel van de producten retourneert, betalen wij de voor de betreffende producten betaalde prijs terug. De terugbetaling zal onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving van herroeping plaatsvinden, op voorwaarde dat de geretourneerde goederen door ons zijn ontvangen of u kunt bewijzen dat u de goederen naar ons heeft teruggestuurd. We zullen de terugbetaling doen via onze betalingsoperator Klarna met dezelfde betalingsmethode die u heeft gebruikt bij het plaatsen van de bestelling, tenzij u uitdrukkelijk met iets anders hebt ingestemd, en in ieder geval zodat u geen kosten maakt vanwege de terugbetaling. De terugbetaling door Klarna kan enkele werkdagen duren.
We zullen altijd ons best doen om een oplossing te vinden waarmee u tevreden bent. Aarzel daarom niet om, voordat u producten aan ons retourneert, contact met ons op te nemen via e-mail (klantenservice@foodello.be) of via het hier beschikbare chatvenster.
Het niet ophalen van een bestelling wordt niet beschouwd als het gebruik van het herroepingsrecht. De kosten die in rekening worden gebracht voor een dergelijke zending die niet wordt opgehaald, bedragen €10,-, dat wordt ingehouden op de terugbetaalde prijs. De vergoeding betreft de kosten van inpakken, verzenden en retourneren van de bestelling.
Defect, beschadigd of verkeerd product
Wij verzoeken u om de staat van de geleverde producten onverwijld te controleren. Als u een verkeerd, beschadigd of defect product ontvangt, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice van Foodello. We vinden zeker een oplossing die bij u past.
Alle klachten of claims dienen binnen drie maanden na de verzenddatum bij onze klantenservice te worden ingediend. Dit in verband met de houdbaarheidsdatum van onze producten en de beperkte termijn voor het indienen van claims bij vervoerders. Na afloop van deze periode worden claims niet langer geaccepteerd of in behandeling genomen.
Garantie
In sommige gevallen wordt fabrieksgarantie verleend voor in de webwinkel gekochte huishoudelijke artikelen. De garantieperiode verschilt per product en wordt gespecificeerd op de productverpakking, op onze website of op de website van de fabrikant, evenals in het garantiecertificaat dat aan u wordt verstrekt. De garantie wordt gegeven door de fabrikant en niet door ons. Daarom zijn wij niet gebonden aan of aansprakelijk voor dergelijke garanties. Mocht u vragen hebben over de fabrieksgarantie, neem dan direct contact op met de betreffende fabrikant.
Deze garantie zal uw wettelijke rechten als consument niet beperken.
Voor vragen over garantie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Beperking van aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade, noch voor de levering van producten die vertraagd of verhinderd worden indien de vertraging of verhindering het gevolg is van schade vanwege een ongeval, vandalisme, sabotage, terrorisme, defect, natuurramp, oorlogshandeling, epidemieën, pandemieën, cyberaanvallen, vertragingen bij leveranciers of materiaaltekorten, problemen of hogere kosten bij het verkrijgen van arbeidskrachten, goederen of vervoer, of andere omstandigheden die van invloed zijn op de levering van goederen of diensten of andere gebeurtenissen of omstandigheden die buiten onze redelijke controle vallen (overmacht). Onze aansprakelijkheid met betrekking tot een door u gedane bestelling onder deze leveringsvoorwaarden is beperkt tot maximaal het bedrag gelijk aan de totale prijs van uw bestelling.
Niets in deze sectie zal uw wettelijke rechten als consument beperken.
Privacy
Foodello.be streeft ernaar de privacy van de klant te beschermen en zet zich in om de maatregelen op grond van haar privacybeleid voor het opslaan en beschermen van persoonsgegevens na te leven. Persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het leveren van de dienst en om de kwaliteit ervan te waarborgen en te verbeteren. Meer informatie over de verwerkte persoonsgegevens en de verwerking vindt u in ons privacybeleid dat u hier kunt vinden. Om gebruik te kunnen maken van onze diensten dient u de privacyvoorwaarden te accepteren.
Wij kunnen persoonsgegevens delen met autoriteiten (zoals belastingautoriteiten) indien wettelijk vereist, bij vermoedens van criminaliteit, of in reactie op wettelijke verzoeken, dagvaardingen of gerechtelijke bevelen.
Aangezien wij niet direct in België opereren, werken wij samen met een derde partij (SGS) voor de afhandeling van fiscale zaken met de Belgische autoriteiten. Dit houdt in dat wij klantinformatie delen voor bestellingen die in België zijn geleverd, bij verzoeken van de Belgische belastingautoriteiten. Voor meer informatie kunt u onze privacyverklaring raadplegen.
Feedback enquête na bestelling
Na het plaatsen van een bestelling kan een feedback-enquête of een uitnodiging voor een productbeoordeling naar de klant worden gestuurd. De enquête wordt verzonden naar het e-mailadres dat is gebruikt bij het bestellen. Via de enquête verzamelt Foodello informatie die zal worden gebruikt om het productassortiment en de service te ontwikkelen.
Productbeschikbaarheid
We streven ernaar om alleen de producten die we op voorraad hebben in de online winkel te tonen. Het toevoegen van een product aan het winkelwagentje reserveert het artikel niet, en het is mogelijk dat het product uitverkocht raakt voordat de bestelling is afgerond. Als een product tijdens het winkelen uitverkocht raakt ziet u een melding in uw winkelmandje, en dient het product verwijderd te worden voordat u verder kan naar betaling.
Soms kan er een kleine technische vertraging zijn bij het bijwerken van de voorraadniveaus naar onze online winkel, wat betekent dat een product dat in een bestelling is opgenomen mogelijk niet op voorraad is. Daarom kunnen we niet garanderen dat alle producten die u bestelt geleverd zullen worden. We verkopen beperkte overschotpartijen van producten, wat betekent dat het ook niet mogelijk is om een vervangend product te vinden voor een artikel dat niet op voorraad is. In deze gevallen zullen we de prijs die u voor het product hebt betaald automatisch terugbetalen volgens de betaalmethode van de bestelling en u per e-mail op de hoogte stellen van het ontbrekende product.
Foodello+ Dé club tegen voedselverspilling
We behouden ons het recht voor om de beloningen en de regelgeving van de Foodello+ club te wijzigen, aan te passen, toe te voegen of te schrappen.
Overig
Op deze leveringsvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing, met uitzondering van de rechtskeuzeprincipes. Als u echter een consument bent en de verplichte wettelijke consumentenbeschermingsregeling in het land waar u woont bepalingen bevat die voor u voordeliger zijn, zijn dergelijke bepalingen van toepassing ongeacht de rechtskeuzebepaling van deze leveringsvoorwaarden.
Eventuele geschillen onder deze leveringsvoorwaarden zullen worden beslecht door de rechtbank van Amsterdam. Consumenten hebben echter het recht om elk geschil op grond van deze leveringsvoorwaarden te beslechten voor de bevoegde rechter van hun woonplaats.
Als u een consument bent, kunt u eventuele geschillen op grond van deze leveringsvoorwaarden ook voorleggen aan een buitengerechtelijke geschilleninstantie. U kunt het online platform voor geschillenbeslechting van de EU gebruiken dat beschikbaar is op http://ec.europa.eu/odr.
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in onze leveringsvoorwaarden. Alvorens een bestelling te plaatsen, dient de klant de momenteel geldende leveringsvoorwaarden te lezen.
Bijlage 1
Aan Smart Food NL B.V. (Foodello) c/o StartDock, Singel 126, 1015 AE Amsterdam, Nederland
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst* herroep/heroepen*:
Besteld op* / ontvangen op* ,
Naam/namen consument(en),
Adres consumenten,
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend),
Datum
* Doorhalen wat niet van toepassing is.